Фактчек: фейки під логотипами всесвітньо відомих ЗМІ
"Це схоже на репортаж DW", - прокоментував японський користувач Twitter фальшиве відео нібито від DW про українського біженця, який буцімто шантажував жінок. У відеорепортажі, поширеному в японському сегменті Twitter, висуваються серйозні звинувачення на адресу українця, що представлений як "Петро Савченко". Користувач Twitter продовжив коментар: "Я хочу побачити оригінальне відео. Підкажіть, будь ласка, URL-адресу оригінального відео". Між його рядків зчитуються сумніви - цілком виправдано. Та оригінального відео не існує, тож матеріал про біженця-злодія є фейком. Більше про це згодом.
фейкове відео
Цей приклад - не поодинокий випадок. Відколи Росія вторглася в Україну 24 лютого, фейки, брехливі твердження та маніпуляції поширюють у мережі щодня.
Крім того фейкові новини "зачепили" такі сервіси як:
- Youtube
- BBC
- CNN
Як визначити, що інформація є фейком?
ВідповістиВидалитиЯкщо немає джерела інформації, не вказано автора коментаря чи в тексті посилаються на невідому особу («мій кум/ сват/ брат знає», «інформація ПЕРЕВІРЕНА»), а також закликають «максимально поширити новину»
ВидалитиЯк зрозуміти що це маніпуляція ?
ВідповістиВидалитиЗМІ мають справу з інформацією, і саме контроль за інформацією дає змогу маніпулювати масовою свідомістю, створювати у ній модель вигідної суб'єкту впливу дійсності та вирішувати, які проблеми на сьогодні є найбільш актуальними. Штучно продукується таке явище, як медіа-свідомість (тобто свідомість, заснована на хибних цінностях, маніпулятивних інтерпретаціях, подвійній моралі), коли реальність, пропонована ЗМІ, відрізняється від дійсної. Громадська думка через медіа-свідомість значно спотворюється
ВидалитиЩо може бути ознакою того, що новина є фейковою?
ВідповістиВидалитиЯкщо не вказані джерела інформації або наводяться дослідження неназваних експертів
Видалити